niedziela, 18 sierpnia 2013

Słowo Boże na niedzielę - Ps 40

Złożyłem w Tobie, o Panie, całą nadzieję; Ty schyliłeś się nade mną i wysłuchałeś mojego wołania. Wydobyłeś mnie z dołu zagłady i z kałuży błota. Stopy moje postawiłeś na skale i umocniłeś moje kroki. Włożyłeś w moje usta śpiew nowy, pieśń dla Ciebie, Boże mój...

Psalm 40

"Złożyłem w Panu całą nadzieję;
On schylił się nade mną
i wysłuchał mego wołania.

Wydobył mnie z dołu zagłady
i z kałuży błota,
a stopy moje postawił na skale
i umocnił moje kroki.

I włożył w moje usta śpiew nowy,
pieśń dla naszego Boga.
Wielu zobaczy i przejmie ich trwoga,
i położą swą ufność w Panu.

Wiele Ty uczyniłeś
swych cudów, Panie, Boże mój,
a w zamiarach Twoich wobec nas
nikt Ci nie dorówna.

I gdybym chciał je wyrazić i opowiedzieć,
będzie ich więcej niżby można zliczyć.

Niech się radują i weselą w Tobie
wszyscy, co Ciebie szukają
i niech zawsze mówią: "Pan jest wielki"
ci, którzy pragną Twojej pomocy.

Ja zaś jestem ubogi i nędzny,
ale Pan troszczy się o mnie.
Ty jesteś wspomożycielem moim i wybawcą;
Boże mój, nie zwlekaj!".


Wszystkim czytelnikom bloga życzę dobrej, pięknej niedzieli... 

 

5 komentarzy:

  1. Też chciałbym być wydobyta z kałuży błota i dołu zagłady... Doświadczyć pochylenia Pana nade mną. Żeby On wysłuchał błagania mojego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkich, którym trudno jest żyć... - otaczam modlitwą +

      Usuń
    2. (Ps 126, 5-6)
      Którzy we łzach sieją,
      żąć będą w radości.
      Postępują naprzód wśród płaczu,
      niosąc ziarno na zasiew;
      z powrotem przychodzą wśród radości,
      przynosząc swoje snopy.

      '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
      dddak

      Usuń
  2. Zawsze można modlić się parafraza tych słów: "Składam w Tobie Panie całą nadzieję; Ty pochyl się nade mną i wysłuchaj mego wołania. Wydobądź mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postaw na skale i umocnij moje kroki. I włóż w moje usta śpiew nowy, pieśń dla naszego Boga" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te Psalmy! Ania A.

    OdpowiedzUsuń