środa, 27 listopada 2013

Córka opiekuna wspomnień

"Córka opiekuna wspomnień" (2008) to przepiękny film, który powstał na podstawie książki Kim Edwards o tym samym tytule. Pokazuje jak nieprzewidywalne jest życie. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

"Nora i David są szczęśliwym młodym małżeństwem oczekującym potomka. David jest lekarzem-ortopedą... Nora rodzi bliźniaki - chłopca i dziewczynkę. Jej mąż jako doświadczony lekarz od razu rozpoznaje że ich córka ma zespół Downa. Chcąc oszczędzić cierpień żonie, mówi jej że dziewczynka zmarła. Prosi Caroline - pielęgniarkę która asystowała przy porodzie - by wywiozła noworodka do zakładu dla dzieci upośledzonych. Caroline spełnia jego prośbę, ale widząc w jakiej biedzie i zaniedbaniu żyją dzieci w ośrodku - decyduje się zatrzymać dziewczynkę..."

Film można oglądnąć TUTAJ.

Dziękuję Beatce R. za przypomnienie o nim...



7 komentarzy:

  1. Ten film jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiękny, dlaczego takich filmów nie puszczają w TV? (pewnie jest niepoprawny politycznie...)
    ms

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny i mądry film. Polecam o podobnej tematyce książkę
    Doroty Terakowskiej ,,Poczwarka"

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za link do tego filmu. Obejrzałam i oczywiście trochę sobie popłakałam.... Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj obejrzeliśmy z Arkiem:) I przypomniał mi się mój pobyt we Włoszech, kiedy po studiach wyjechałam do wolontariatu we wspólnocie Cichych Pracowników Krzyża. Tam po raz pierwszy miałam bliższy kontakt z osobami z różnymi typami niepełnosprawności intelektualnej i fizycznej. Zobaczyłam też zupełnie inne, zwłaszcza pod względem duchowym, podejście do nich. W tym bł. ks. prałat Luigi Novarese był pionierem i to podejście starają się szerzyć również w Polsce członkowie wspólnoty oraz Centrum Ochotników Cierpienia. MZ

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny i poruszający film. Pokazuje, jak cenne jest każde życie ludzkie. Ania A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny film.
    KW

    OdpowiedzUsuń