niedziela, 8 września 2013

Słowo Boże na niedzielę - Mdr 9,13-18b

"Któż bowiem z ludzi rozezna zamysł Boży albo któż pojmie wolę Pana. Nieśmiałe są myśli śmiertelników i przewidywania nasze zawodne, bo śmiertelne ciało przygniata duszę i ziemski przybytek obciąża lotny umysł. Mozolnie odkrywamy rzeczy tej ziemi, z trudem znajdujemy, co mamy pod ręką - a któż wyśledzi to, co jest na niebie? Któż poznał Twój zamysł, gdyś nie dał Mądrości, nie zesłał z wysoka Świętego Ducha swego? I tak ścieżki mieszkańców ziemi stały się proste, a ludzie poznali, co Tobie przyjemne, i wybawiła ich Mądrość".

W kontekście tego Słowa chciałabym zamieścić świadectwo jednej z czytelniczek bloga:

"Kiedyś bardzo pragnęłam i starałam się o zatrudnienie w pewnej firmie. Praca tam może nie miała być jakąś wyjątkową, ale mnie mogła bardzo ułatwić kontynuowanie studiów. Próbowałam, modliłam się i ciągle pytałam o zatrudnienie w tej firmie. I NIC! Ciągle pracowałam w dotychczasowej firmie, nie mając zbyt wiele czasu na studia. Jakże było moje wielkie zdziwienie, gdy po ok. 3 latach od moich intensywnych prób starania się o zatrudnienie, owa firma ogłosiła niespodziewanie upadłość, w wyniku utraty dużego kontraktu. Jak ja Bogu dziękowałam, ze wówczas nie wysłuchał mojej prośby! Bóg widzi dalej, podczas gdy my wydaje się, ze cierpimy na krótkowzroczność".

Mądrość Boża jest ponad naszymi pragnieniami, marzeniami, planami...
_________________
 
O woli Bożej, której czasem nie rozumiemy i nie potrafimy przyjąć, o przeciwnościach, z którymi trzeba sobie w życiu radzić, było już kilka razy na blogu. Np: 

Człowiek szczęśliwy to człowiek pełniący wolę Bożą
Wiara, czyli życie bez lęku
Smutek - ważne cierpienie
Modlitwa cudu... 
Serce mądre
Nie bój się... dla Boga nie ma bowiem nic niemożliwego
Zachęta do radości
Żyć z klasą na przekór przeciwnościom 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz