czwartek, 11 października 2012

Rok wiary

Dziś Benedykt XVI ogłosił Rok Wiary w Kościele Katolickim. Dlatego pragnę życzyć Wam, kochane Dzielne, umacniania w wierze przez ten cały rok oraz wytrwałości w podjętych postanowieniach i zobowiązaniach. Żeby po nim nic nie było takie samo. By było przemienione, dotknięte, uzdrowione. Niech miłość i łaska Boże obficie się na Was wylewają.

Ewangelia na dziś zachęca: "I powiedział im: "Ktoś z was będzie miał przyjaciela. Pójdzie do niego o północy i powie mu: "Przyjacielu, użycz mi trzech chlebów, bo przybył do mnie mój przyjaciel prosto z drogi i nie mam co mu postawić". A tamten ze środka odpowie:
"Daj mi spokój. Drzwi już zamknięte i moje dzieci są już ze mną w łóżku. Nie mogę wstać i dać ci". Zapewniam was, że choć nie da mu, wstawszy, dlatego, że jest jego przyjacielem, to podniósłszy się da mu, czego potrzebuje, z powodu jego nieustępliwości. I ja wam mówię: proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; pukajcie, a zostanie wam otworzone. Bo każdy, kto prosi, otrzymuje, kto szuka, znajduje, a pukającemu zostanie otworzone. Jeśli któregoś z was, ojca, syn poprosi o rybę, to czy zamiast ryby poda mu węża? Albo jeśli poprosi o jajko, poda mu skorpiona? Jeśli zatem wy potraficie, choć zepsuci jesteście, dawać swoim dzieciom dobre dary, to o ileż bardziej Ojciec, Ten z nieba, da Ducha Świętego proszącym Go" /Łk 11,5-13/.

A zatem proście o skarb wiary. Bo z nią w sercu wszytko jest możliwe;)

3 komentarze:

  1. Niestety w mojej parafii nie zastosowano się do wszystkich wytycznych na ceremonię otwarcia Roku Wiary, ale po Eucharystii podeszłam sama do bocznej kaplicy i pomodliłam się, zgodnie z zaleceniem Ojca Św. przy chrzcielnicy- dziękując Bogu za dar wiary, uwielbiając Go i prosząc o jej pogłębienie oraz umocnienie w tym szczególnym czasie.
    MZ

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne. Umacniajmy swoją wiarę Kochane Dzielne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio otrzymałam podczas modlitwy wstawienniczej obraz z logo Roku Wiary, ale logo z materiałów formacyjnych archidiecezji krakowskiej: http://www.rokwiary.diecezja.pl/. To dla mnie kolejne umocnienie na ten święty czas. MZ

    OdpowiedzUsuń