czwartek, 1 października 2015

Imbir - niepokonany w walce z przeziębieniem

Katar, obolałe gardło, ogólne osłabienie. Kto nie zna tej rzeczywistości? Dla mnie ostatnio stała się ona codziennością. Dlatego Gosia, słysząc w rozmowie jaki mam głos, nakazała mi w trybie pilnym zrobić miksturę z imbiru, cytryny i miodu, która "stawia na nogi". Zadanie wykonałam. Jestem zachwycona. Choć na nogi jeszcze ie stanęłam, to już czuję drożność kanałów oddechowych (konkretnie nosa). I  co warto dodać - mikstura ma bardzo dobry smak (co w przypadku mikstur jest raczej rzadkością). Ośmielę się nawet napisać, że jest pyszna! Dziękuję Małgosiu!

Dzielę się przepisem od razu, bo może ktoś jest w potrzebie: korzeń imbiru obrać i pokroić na kilkucentymetrowe kawałki, dodać 3 cytryny oraz 3-4 łyżki miodu. Wszytko razem zmiksować w blenderze, przenieść do słoiczków i... wcinać;). Gosia poleca dodanie jeszcze odrobiny alkoholu, by wzmocnić  efekt działania. Moim drogim Czytelnikom, życzę dużo, dużo zdrowia.
(smakinatury.eu)

6 komentarzy:

  1. Działa, działa;) Też znam tę miksturę. Niezawodna. Ela

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam - jak na miksturę wyjątkowo dobry smak;) Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka ilość imbiru jest w tej proporcji? Korzeń imbiru bywa całkiem duży.
    ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałam średni. Nie ważyłam;) Myślę, że to nie ma większego znaczenia.

      Usuń
  4. Cytryny obrane ze skóry czy ze skórą?
    Ile ważył imbir, który Alu dodałaś do mikstury a jeśli chodzi o alkohol to jaki spirytus czy wódka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytryny obierałam. Do mikstury dodałam wódki.

      Usuń