wtorek, 1 stycznia 2013

To będzie dobry rok!

„Niech cię Pan błogosławi i strzeże. Niech Pan rozpromieni oblicze swe nad tobą, niech cię obdarzy swą łaską. Niech zwróci ku tobie oblicze swoje i niech cię obdarzy pokojem /Lb 6,24-56/- czytamy w dzisiejszym pierwszym czytaniu liturgicznym.

Na początku tego Nowego Roku 2013, Bóg zsyła nam swoje błogosławieństwo i pokój. Zsyła nam swoją Światłość. Ona jest w stanie rozproszyć mroki naszych ludzkich serc i umysłów, zabrać lęk, uspokoić. Powierzmy Mu się z ufnością na te nadchodzące  365 dni... I pozwólmy się zaskoczyć. Bóg chce czynić wielkie rzeczy dla nas. Spełniać pragnienia naszych serc.


Choć czasem wydaje się nam, że nie spełnia. Że nie wysłuchuje. Że nie chce dla nas dobrze. Wszystkim, którzy doświadczają tego rodzaju trudów i wątpliwości, dedykuję:

Prosiłem o siłę, bym mógł coś osiągnąć,
otrzymałem słabość, bym mógł być posłuszny.

Prosiłem o zdrowie, bym mógł czynić większe dzieła;
otrzymałem ułomność, bym mógł czynić dzieła lepsze.

Prosiłem o bogactwa, bym mógł być szczęśliwym;
otrzymałem ubóstwo, abym mógł być mądry.

Prosiłem o władzę, bym mógł być chwalony pośród ludu;
otrzymałem niemoc, bym mógł odczuć potrzebę Boga.

Prosiłem o wszystko, bym mógł cieszyć się życiem;
otrzymałem życie, bym mógł cieszyć się wszystkim.

Nie otrzymałem niczego, o co prosiłem,
otrzymałem wszystko, czego pragnąłem!

Moje modlitwy niewypowiedziane, Ty Boże, wysłuchałeś...


Z perspektywy zdarzeń okazuje się, że Jego jest jednak lepsze, niż nasze...

Życzę każdemu czytelnikowi bloga, by za rok o tej porze mógł powiedzieć: "To był dobry rok!".
___________________________________________________________________

Dziś obchodzimy także Międzynarodowy Dzień Pokoju. Pamiętajmy o tych, którzy go nie mają. Którzy żyją na terenach ogarniętych wojnami. Którzy są prześladowani za wiarę. Którzy żyją w ciągłym grzechu, w lęku i smutku.


I dziś w końcu Uroczystość Świętej Matki Bożej Rodzicielki. To Jej zawdzięczamy przyjście Światłości na świat. W chwilach trudnych uciekajmy się do Niej i przyzywajmy jej wstawiennictwa. Ona jest najdzielniejszą z Niewiast. Z Nią damy radę! Amen!

1 komentarz:

  1. Wszystkim dzielnym Dobrego Roku!
    Życzę Wam realnej obecności Boga w życiu, w sercu.
    dddak

    OdpowiedzUsuń